-
Samenvatting
Schools are tasked with helping children to become socially competent(er), both in the on- and offline world. If conflicts occur, schools find out how they can tackle this behaviour and prevent it in the future. Schools cover various tracks here. More and more schools have understood that they can actively involve children and young people in their preventive and problem-solving approach. They integrate methodologies and programmes that give children and young people the opportunity to take responsibility when a conflict occurs. Some of these methods and programmes are looked at more closely in this article. The article concludes with a future-oriented dream that responds to some current educational needs.
Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement |
|
Article | Conflicthantering op Vlaamse scholen: kinderen en jongeren (steeds meer) aan zet |
Trefwoorden | Vlaams onderwijs, leerlingen, sociaal-emotionele ontwikkeling, conflicthantering, methoden |
Auteurs | Gie Deboutte |
DOI | 10.5553/TMD/138638782021024003006 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.