-
Samenvatting
Employee resistance to change is a key factor to turnaround failure. Interim managers who support companies in financial distress, mediate between employees, management, shareholders, bank, and other stakeholders in order to solve organisational conflicts. This article explores the internal social dynamic aspects of a turnaround. It develops a theoretical framework on the role of trust, emotion and communication, and its affect on reducing internal resistance, and describes the outcomes of an exploratory research study. Findings confirm that employee motivation to make a reorganisation a success significantly impacts upon turnaround success. Resistance can be reduced by an open communication climate, offering a new perspective, attention to emotions, managing by walking around, and ‘practicing what you preach’. More research is necessary to generalize the findings and to better understand success and failure factors.
Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement |
|
Artikel | Conflictmanagement binnen bedrijven in zwaar weerDe mediërende rol van turnaround managers bij het motiveren van werknemers in een reorganisatie onder druk |
Trefwoorden | Turnaround Management, Financial Distress, employee, motivation |
Auteurs | Janneke Vissers, Jan Adriaanse en Jean-Pierre van der Rest |
DOI | 10.5553/TMD/138638782013017003003 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.