-
Samenvatting
While media coverage supports citizens in exercising their democratic rights, developments in the media have turned organizations into glass houses. In this article we investigate what media attention and subsequent public reactions after incidents mean for social professionals who work with the so-called ‘hard-to- reach’. We draw on a practical example, literature and interviews. Media attention turns out to affect the public image of organizations and professionals and consecutively alters the long term public judgment. This results in professionals feeling powerless, unrecognized and pressurized. Professionals adopt different strategies to deal with the effects of media attention: resignation, defensiveness, caution and organizational blame.
PROCES |
|
Article | Onder een vergrootglas: de gevolgen van media-aandacht voor sociale professionals die werken met moeilijk bereikbaren |
Trefwoorden | Media-aandacht, Moeilijk bereikbaren, Incidenten, Beeldvorming, Zorg en welzijn |
Auteurs | Karlijn Suijkerbuijk en Drs. Jeanet de Jong |
DOI | 10.5553/PROCES/016500762018097006009 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.