-
Samenvatting
Om de grensoverschrijdende distributie van beleggingsinstellingen te bevorderen, stelt de Europese regelgever de pre-marketingfase onder toezicht. Het toezicht op pre-marketing verduidelijkt tevens wat onder marketing wordt verstaan. Deze nieuwe regelgeving raakt het begrip aanbieden van deelnemingsrechten in de Wft. Richtlijnconforme uitleg leidt ertoe dat dit aanbieden de uitnodiging tot het doen van een aanbod omvat.
Maandblad voor Vermogensrecht |
|
Article | Participanten precontractueel polsen – (pre-)marketing van beleggingsinstellingen |
Trefwoorden | artikel 30bis AIFM Richtlijn, aanbieden, deelnemingsrechten, uitnodigen tot het doen van een aanbod, vergunningplicht |
Auteurs | Prof. mr. J.W.P.M. van der Velden |
DOI | 10.5553/MvV/157457672022032006004 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.