-
Samenvatting
Met wetsvoorstel 33 135 wil de regering (nog) niet de hele Crisis- en herstelwet permanent maken, maar wel belangrijke delen ervan. Bovendien beoogt zij met het wetsvoorstel enkele ‘quick wins’. De Raad van State maakt gehakt van het voorstel, maar daar trekt de regering zich maar ten dele iets van aan. De Kamercommissie voor Infrastructuur en Milieu belegt een rondetafelgesprek met enkele (juridische) deskundigen en lobbyisten. Voor de Kamerleden van de coalitie is dit niet zozeer een gesprek, als wel een aflaat: het wordt voor de (juridische) deskundigen praten tegen dovemansoren. Intussen davert de wetgevingstrein door zonder dat de Haagse meerderheid zich houdt aan de eigen regels, zoals de Aanwijzingen voor de regelgeving, en aan beleidsvoornemens tot terughoudendheid met wetgeving, deregulering enzovoort en tot meer nadruk op de kwaliteit van de uitvoering.
Tijdschrift voor Omgevingsrecht |
|
Artikel | Waarom trekt ‘Den Haag’ zich alleen iets aan van de eigen regels als dat politiek goed uitkomt? |
Trefwoorden | wetsevaluatie, probleemanalyse, wetgeving of uitvoering verbeteren? |
Auteurs | Prof. mr. dr. L.J.A. Damen |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.