-
Samenvatting
This article investigates the functioning of the Dutch National Contact Point (NCP) during the specific instance procedure based on shared experiences of parties involved in a specific instance procedure, the stipulations of the OECD’s Guidelines for Multinational Enterprises and the Dutch Government Decree 2014. NCPs function as a unique implementation mechanism of these guidelines by providing mediation and conciliation services during specific instance procedures. The recent debate in the Netherlands on the functioning of the Dutch NCP and the lack of rigorous up-to-date research necessitate further research on this topic. Hence, this article shares more in-depth knowledge about the functioning of the Dutch NCP, contributes to the ongoing debate in Parliament and in the OECD on the functioning of NCPs, and presents suggestions for further improvement.
Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement |
|
Article | A comparative analysis of the Dutch specific instance procedure |
Trefwoorden | Dutch specific instance procedure, National Contact Point, OECD, MNE Guidelines |
Auteurs | Sander van ’t Foort en Joseph Wilde-Ramsing |
DOI | 10.5553/TMD/138638782015019004003 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.