Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement

Article

Geschillencommissies in het Nederlandse onderwijs en het gelijk van een goed gesprek

Trefwoorden Onderwijs, Alternatieve geschillenbeslechting, Mediation, Nederland
Auteurs Hilde Mertens
DOI
Auteursinformatie

Hilde Mertens
Hilde Mertens is directeur/bestuurder van Stichting Onderwijsgeschillen te Utrecht. Zij is van Vlaamse afkomst, studeerde rechten aan de KU Leuven en de Universiteit van Amsterdam en vestigde zich in 1982 in Nederland.
  • Samenvatting

      The Netherlands has a long history of alternative dispute resolution in the area of education. Recently, empirical research by ‘Onderwijsgeschillen’, the largest organization for dispute resolution in this field, has lead to the successful introduction of mediation in certain types of alternative conflict resolution. In this article, Hilde Mertens, managing director of Onderwijsgeschillen, describes this research, the practical implementation of its findings, and the positive impact of mediation in conflict resolution in education.

Om de rest van dit artikel te lezen moet u inloggen



Heeft u een registratiecode ontvangen maar nog geen toegang? Activeer dan hier uw code.

Weet u uw wachtwoord niet meer? Nieuw wachtwoord aanvragen.

Toegang tot dit losse artikel kopen

Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.

24 uur toegang € 19,75 (excl. btw)

Uw aankoop activeren

Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.