-
Samenvatting
The Netherlands has a long history of alternative dispute resolution in the area of education. Recently, empirical research by ‘Onderwijsgeschillen’, the largest organization for dispute resolution in this field, has lead to the successful introduction of mediation in certain types of alternative conflict resolution. In this article, Hilde Mertens, managing director of Onderwijsgeschillen, describes this research, the practical implementation of its findings, and the positive impact of mediation in conflict resolution in education.
Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement |
|
Article | Geschillencommissies in het Nederlandse onderwijs en het gelijk van een goed gesprek |
Trefwoorden | Onderwijs, Alternatieve geschillenbeslechting, Mediation, Nederland |
Auteurs | Hilde Mertens |
DOI | 10.5553/TMD/138638782015019002005 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.