-
Samenvatting
Belgium was one of the first European Member States to implement the new 2013 ADR directive. The act of 4 April 2014 introduces new rules on internal complaints procedures and a series of minimum quality requirements for ADR entities. However, the most important realization of the Act is the creation of a Consumer Ombudsman Service. This service, that is composed of six existing (public and private) Ombudsman services, will be competent for residual consumer disputes: disputes for which no ADR entity currently exists. This article explores the act of 4 April 2014 and offers a detailed overview of the structure, missions and procedure of the Consumer Ombudsman Service.
Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement |
|
Article | Nieuw Belgisch kader inzake ADR en consumentengeschillen |
Trefwoorden | ADR, consumers, Belgium, ADR directive, Consumer Ombudsman Service |
Auteurs | Stefaan Voet |
DOI | 10.5553/TMD/138638782015019001003 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.