-
Samenvatting
Disputes are part of a company’s daily business reality, involving a broad range of internal and external stakeholders. As disputes may have significant consequences in terms of costs and damages, it is crucial that disputes are managed in a ‘wise’ manner. In this context, PwC and the Institute of Conflict Management at the European University Viadrina Frankfurt (Oder) initiated a broader ten years research project. The fourth and most recent survey was published in October 2013 and examines the question of how dispute management can be established as a means of value based corporate governance. The survey describes how disputes can be successfully managed by employing a professional framework and associated tools.
Nederlands-Vlaams tijdschrift voor mediation en conflictmanagement |
|
Article | Dispute Management as a Means of Value Based Corporate Governance |
Trefwoorden | Viadrina Component Model, CMRM model, Conflict Spider, Dispute Management |
Auteurs | Cornelia Schmidt en Michael Hammes |
DOI | 10.5553/TMD/138638782014018002006 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.