-
Samenvatting
This article describes the context of this thematic issue on restorative practices in schools. In 2016, KU Leuven performed an explorative research named “Field Glasses”. The research dealt with similarities and differences between restorative justice in the penal context on the one hand, and the domains of community building, adult education and schools on the other hand (Deboeck e.a., 2017). Literature has been studied and actors of both practice and policy-making have been interviewed. This article describes some of the main findings with regard to restorative practices and schools.
Tijdschrift voor Herstelrecht |
|
Article | Naar herstelgerichte scholen in Vlaanderen? Een blik op de evolutie in de praktijk |
Trefwoorden | Maatschappelijke kwetsbaarheid, Verbondenheid, Hergo, Vlaamse scholen |
Auteurs | Inge Vanfraechem |
DOI | 10.5553/TvH/1568654X2017017002003 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.