-
Samenvatting
The response to the OccupyEUR protest and an invitation to a survey on the university as a ‘brand’ are provocations. They flatten what a university actually is. The first provocation is that the OccupyEUR protest was framed by the university board as an opinion by protesters versus the ‘academic community’, instead of a protest against the university’s ties with the fossil fuel industry, to precarious labour, to student debt, and to the lack of campus accessibility. The second provocation is the very portrayal of the university as a ‘brand’. As a brand the university is reduced to a marketing image, flat like a 2D-picture.
Tijdschrift over Cultuur & Criminaliteit |
|
Discussion | Lof der platheidOver campusprotest en academische gemeenschap |
Trefwoorden | occupy universities, university as a ‘brand’, response to protest by university boards |
Auteurs | Willem Schinkel |
DOI | 10.5553/TCC/221195072023013003007 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.