-
Samenvatting
Research on street culture in the Netherlands constitutes an area of relative paucity. Moreover, even less is known about the virtualisation of street culture. In this article, we draw on the social media accounts of a network of delinquent youngsters from Spangen, a neighbourhood in the Dutch city of Rotterdam. Analyzing tweets and images on social media, we found Goffmans (1959) notion of the ‘front’ in three main themes: the importance of the negative image of the locality, the communication of criminality, and emphasizing an oppositional relationship with the police. We argue that these results illustrate the performance of a street identity on social media.
Tijdschrift over Cultuur & Criminaliteit |
|
Article | #HOUHETSTRAAT: straatcultuur op social media? |
Trefwoorden | street culture, Identity, social media, Performance |
Auteurs | Dr. Robby Roks en Jeroen van den Broek MSc |
DOI | 10.5553/TCC/221195072017007003003 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.