-
Samenvatting
In this essay the nature of crime and death in opera is dealt with, focussing on a select number of operas, such as Verdi’s MacBeth, Wagner’s Die Walküre and Strauss’s Salome and Elektra. It appears that crime in opera is pervasive and appears in many different forms, as well as in a wide variety of contexts. An attempt is made to analyse the way composers manipulate the circumstances of killings – lenghtening or shortening or replacing scenes – in order to get maximum results in terms of emotional content.
Tijdschrift over Cultuur & Criminaliteit |
|
Diversen | Wie ik liefheb, moet ik doden. Misdaad in het muziektheater |
Trefwoorden | opera, murder, killer, motivation |
Auteurs | Lodewijk Brunt |
DOI | 10.5553/TCC/221195072013003003005 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.