-
Samenvatting
Various disciplines have a longstanding tradition of studying musical genres and the various functions of music, but few criminologists focus on music in their scientific work. This article discusses various relationships between music, crime and culture. We discuss the hypothesis of ‘criminogenic’ music genres, and countless examples of criminalisation of music. We point at the stilistic importance of music genres for subcultures and social movements, and we raise ethical aspects: music can also be used as an instrument of (symbolic) violence, as a punishment or even as torture. Finally, we discuss other functional uses of music: as a vehicle for human emotions, for therapeutic purposes, to influence the behavior of employees and consumers, to enhance feelings of public safety, and to prevent crime and nuisance.
Tijdschrift over Cultuur & Criminaliteit |
|
Artikel | Muziek, criminaliteit en cultuur |
Trefwoorden | Music, Crime, Culture, Criminology |
Auteurs | Tom Decorte en Dina Siegel |
DOI | 10.5553/TCC/221195072013003003001 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.