-
Samenvatting
Both in the new citizenship education law and the law on secondary education, it is stated that all schools must engage in worldview education. Also, the call for the broad development of young people is becoming louder. However, public secondary education does not give structural attention to worldview education. The goal of this article is to give an overview of the situation of worldview education in public secondary education based on content analysis research of school guides. An inventory is made of whether there are elements of worldview education present at public secondary schools.
Tijdschrift voor Religie, Recht en Beleid |
|
Article | Levensbeschouwelijke vorming in het openbaar voortgezet onderwijs |
Trefwoorden | levensbeschouwelijke vorming, burgerschapsvorming, openbaar onderwijs, Schoolidentiteit |
Auteurs | Angelique Heijstek-Hofman, Marije van Amelsvoort en Monique van Dijk-Groeneboer |
DOI | 10.5553/TvRRB/187977842022013001004 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.