-
Samenvatting
When Dutch-speaking sociologists of law meet, actual research is heavily discussed. Education, unfortunately, is rarely a topic of discussion. In 2014 sociologists of law gathered to exchange experiences in and ideas on education. This article gives an account of the discussion.
The sociologists of law proved to be united on a number of fundamental questions. They concluded that it is useful to have students do research and to connect education in sociology of law with legal courses. This helps in realizing the ultimate goal: to have students achieve a greater understanding of the law by means of socio-legal insights. However, opinions diverged on the question of whether present educational practices in sociology of law are sufficiently renewing and attractive to students. Keep on reading to find out about other educational perspectives, challenges and solutions.
Recht der Werkelijkheid |
|
Book Review | Ervaringen uit de collegezaalEen verslag van de discussie over rechtssociologisch onderwijs in Nederland |
Trefwoorden | Sociology of law, Socio-legal education, Educational practices |
Auteurs | Reyer Baas |
DOI | 10.5553/RdW/138064242014035002006 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.