-
Samenvatting
This article discusses relations between social science, education, and professional practice, and focuses on the impact of scientific research on police profession. The importance of knowledge transfer is clearly articulated in the strategic research agenda of the Dutch police. Police researchers are expected not only to do proper and relevant practice oriented research on aspects of security and policing, but also to contribute to the impact of scientific knowledge on the education of (future) professionals. This asks for an association with teachers, since they are in a key position regarding further knowledge transfer. Compelling examples of other sectors, like healthcare, may inspire the police to rethink key roles of teachers in that respect.
PROCES |
|
Article | Wetenschap, politiepraktijk en kennistransfer |
Trefwoorden | Strategische onderzoeksagenda politie, Wetenschap, Kennistransfer, Politiepraktijk, Politieonderwijs |
Auteurs | Drs. Henk Huisjes |
DOI | 10.5553/PROCES/016500762016095005003 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.