-
Samenvatting
The Dutch probation service has some indications that a substantial part of the probationers have intellectual disabilities. However, there is a lack of reliable information on the exact numbers. Three issues concerning probationers with intellectual disabilities are discussed, that ask further research and development in the field of probation. The first issue is the necessity to improve screening and assessment. Reliable and valid assessment of an intellectual disability is important to match interventions and supervision to the possibilities and skills of probationers. A second issue is the availability of interventions and policy that are suitable for probationers with intellectual disabilities. Some examples are given on offender supervision. Besides that, probation officers must have enough knowledge and skills to supervise this group in an effective way. A third issue is the co-operation of the probation service with mental healthcare.
PROCES |
|
Artikel | De reclassering en licht verstandelijk beperkte cliënten |
Trefwoorden | intellectual disabilitie, probation, supervision, screening |
Auteurs | René Poort, Jacqueline Bosker en Marjolein Agema |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.