Markt & Mededinging

Article

Verschillen tussen mannen en vrouwen bij enquêtes voor marktafbakening en fusieanalyse

Trefwoorden overstapgedrag, gender, geslacht, marktafbakening, fusieanalyse
Auteurs Lola Damstra, Nicole Rosenboom en Max Kuipers
DOI
Auteursinformatie

Lola Damstra
L.I Damstra Msc is consultant bij Oxera te Amsterdam.

Nicole Rosenboom
Dr. N. Rosenboom is principal bij Oxera te Amsterdam.

Max Kuipers
M. Kuipers Msc is analyst bij Oxera te Amsterdam.
  • Samenvatting

      Dit artikel kijkt er specifiek naar hoe er in de context van een marktafbakening of fusieanalyse rekening kan worden gehouden met de verschillen tussen mannen en vrouwen en welke gevolgen dat kan hebben op de uitkomst van de analyse als dit niet wordt gedaan.
      Er kunnen aanzienlijke verschillen zijn in het consumentengedrag per geslacht, en er zijn verschillende mechanismen waardoor deze verschillen een effect kunnen hebben op de marktdefinitie of tot verschillende fusie-effecten kunnen leiden.

Om de rest van dit artikel te lezen moet u inloggen



Heeft u een registratiecode ontvangen maar nog geen toegang? Activeer dan hier uw code.

Weet u uw wachtwoord niet meer? Nieuw wachtwoord aanvragen.

Toegang tot dit losse artikel kopen

Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.

24 uur toegang € 19,75 (excl. btw)

Uw aankoop activeren

Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.