-
Samenvatting
Dit artikel kijkt er specifiek naar hoe er in de context van een marktafbakening of fusieanalyse rekening kan worden gehouden met de verschillen tussen mannen en vrouwen en welke gevolgen dat kan hebben op de uitkomst van de analyse als dit niet wordt gedaan.
Er kunnen aanzienlijke verschillen zijn in het consumentengedrag per geslacht, en er zijn verschillende mechanismen waardoor deze verschillen een effect kunnen hebben op de marktdefinitie of tot verschillende fusie-effecten kunnen leiden.
Markt & Mededinging |
|
Article | Verschillen tussen mannen en vrouwen bij enquêtes voor marktafbakening en fusieanalyse |
Trefwoorden | overstapgedrag, gender, geslacht, marktafbakening, fusieanalyse |
Auteurs | Lola Damstra, Nicole Rosenboom en Max Kuipers |
DOI | 10.5553/MenM/138762362022025003003 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.