-
Samenvatting
Consumentendata die worden gegenereerd door franchisevestigingen zullen meestal automatisch worden doorgesluisd naar de franchisegever, die zich de gegevens in de regel de facto toe-eigent. Aangezien de gegevens waardevol zijn en in de relatie tussen franchisegever en -nemer een machtsonevenwicht kan bestaan, is het de vraag of de franchisenemer in dit kader voldoende bescherming toekomt.
Maandblad voor Vermogensrecht |
|
Article | De verzameling van klantgegevens binnen franchiseformules vanuit vermogensrechtelijk perspectief |
Trefwoorden | data, franchise, bescherming zwakkere partij, commercieel contract |
Auteurs | Mr. F.S.M. Ruitinga |
DOI | 10.5553/MvV/157457672023033012002 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.