Maandblad voor Vermogensrecht

Article

De verzameling van klantgegevens binnen franchiseformules vanuit vermogensrechtelijk perspectief

Trefwoorden data, franchise, bescherming zwakkere partij, commercieel contract
Auteurs Mr. F.S.M. Ruitinga
DOI
Auteursinformatie

Mr. F.S.M. Ruitinga
Mr. F.S.M. Ruitinga is als promovenda verbonden aan Erasmus School of Law.
  • Samenvatting

      Consumentendata die worden gegenereerd door franchisevestigingen zullen meestal automatisch worden doorgesluisd naar de franchisegever, die zich de gegevens in de regel de facto toe-eigent. Aangezien de gegevens waardevol zijn en in de relatie tussen franchisegever en -nemer een machtsonevenwicht kan bestaan, is het de vraag of de franchisenemer in dit kader voldoende bescherming toekomt.

Om de rest van dit artikel te lezen moet u inloggen



Heeft u een registratiecode ontvangen maar nog geen toegang? Activeer dan hier uw code.

Weet u uw wachtwoord niet meer? Nieuw wachtwoord aanvragen.

Toegang tot dit losse artikel kopen

Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.

24 uur toegang € 19,75 (excl. btw)

Uw aankoop activeren

Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.