-
Samenvatting
The authors discuss the effects on criminal participation of the 2007 Dutch educational reform which forced individuals between age 16 and 18 to stay in school if they had not attained startkwalificatie level. By comparing the arrest rate of individuals born just before and after the reform, the authors estimate the potential incapacitation effect of education on crime. Their results suggest that this exogenous change in education policy significantly reduced criminal participation among youths affected by the policy. The authors conclude that forcing youths most at risk of leaving school without any qualification to stay longer in education has positive immediate effects on youth crime reduction, that are beyond the potential educational benefits of such policies.
Justitiële verkenningen |
|
Article | Jongeren op school houden, helpt dat tegen criminaliteit? |
Trefwoorden | Education, Crime, startkwalificatie, incapacitation effect, natural experiment |
Auteurs | Dr. O. Marie en T. Paulovic MSc |
DOI | 10.5553/JV/016758502017043001007 |
Auteursinformatie |
Toegang tot dit losse artikel kopen
Voor een vast bedrag van € 19,75 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.
24 uur toegang | € 19,75 (excl. btw) |
Uw aankoop activeren
Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.